خدمات نگارش توصیه نامه Recommendation Letter

راهنمای فوری نگارش توصیه نامه (Recommendation Letter)

راهنمای فوری نگارش توصیه نامهراهنمای فوری نگارش توصیه نامه

توصیه نامه یا Recommendation Letter معمولاً توسط دانشجویانی که متقاضی اخذ پذیرش در مقاطع بالاتر دانشگاه هستند، یا افراد جویای کار مورد استفاده قرار می گیرد. در نقطه ای از زندگی خود، ممکن است نیاز به نگارش توصیه نامه (Recommendation Letter) پیدا کنید. راهنمای حاضر، سرنخی مختصر و مفید از آنچه باید برای نگارش توصیه نامه مد نظر قرار دهید ارائه می نماید.

قبل از نوشتن

نوشتن توصیه نامه برای دیگران مسئولیت بسیار بزرگی است و باید با جدیت به آن نگاه کرد. قبل از اینکه چنین مسئولیت خطیری را قبول کنید، از مضمون، مقصود و مخاطب توصیه نامه اطلاع کسب کنید. همچنین، از فهرست اطلاعاتی که در توصیه نامه خواسته شده است باخبر شوید.

درصورتیکه بر این عقیده اید که نمی توانید اطلاعات لازم را به شیوه مناسب به رشته تحریر در آورید، ممکن است پیشنهاد امضای توصیه نامه ای که توسط شخص متقاضی پیش نویس شده باشد کارساز باشد. این امر شیوه معمول و رایجی در نگارش توصیه نامه به شمار می آید. اگرچه، قبل از امضای توصیه نامه حتماً آنرا بخوانید و اطمینان حاصل کنید که توصیه نامه حاضر، منعکس کننده “نظرات و دیدگاه های واقعی شما” درباره شخص متقاضی است. همچنین، حتماً یک نسخه از توصیه نامه را در بایگانی اسناد خود نگهداری نمائید تا در صورت لزوم به آن رجوع کنید.

اجزای تشکیل دهنده توصیه نامه

هر توصیه نامه استاندارد مشتمل بر سه جزء کلیدی است:

  1. یک پاراگراف یا سطر که چگونگی آشنایی شما با متقاضی و مدت زمان آشناییتان را بیان می نماید.
  2. ارزیابی شما از مهارت ها و موفقیت های فرد. در صورت امکان، این مهارت ها و شایستگی ها را با ذکر مثال های واقعی بیان نمائید.
  3. چکیده ای از دلایل شما برای توصیه شخص و میزان و مقدار توصیه شخص در رابطه با موضوع مورد تقاضای ایشان را ارائه نمائید.

آنچه باید مطرح شود

محتوای توصیه نامه شما کاملاً به نیازهای فرد متقاضی بستکی دارد، اما موضوعات و عناوین رایج که می توانید به آنها اشاره نمائید عبارتند از:

  • پتانسیل ها
  • مهارت ها، قابلیت ها، و نقاط قوت
  • قابلیت اطمینان
  • ثبات فردی
  • مشارکت (در کلاس یا اجتماع)
  • موفقیت ها

[box style=”1″]

خدمات نگارش و ترجمه توصیه نامه (Recommendation Letter)

مرکز ترجمه و نگارش محتوای Trans24 با سال ها تجربه موفق در زمینه نگارش و ترجمه محتوای تخصصی نظیر CV و SOP، با ارائه مشاوره های تخصصی و مؤثر، خدمات منحصر به فرد خود را در زمینه نگارش و ترجمه توصیه نامه عرضه می نماید.

[btn link=”https://www.itrans24.com/recommendation-letter-writing-services.html” color=”forestGreen” size=”size-l”]اطلاعات بیشتر[/btn]

[/box]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *