حذف انگیزه نامه ویزای آلمان

حذف انگیزه نامه ویزای آلمان

مطابق با خبرهای واصله، با برونسپاری فرآیند پردازش مدارک ویزای دانشجویی آلمان به Visametric، اثری از Motivation Letter یا انگیزه نامه ویزای دانشجویی آلمان در مدارک درخواستی ویزای دانشجویی دیده نمی شود. در حالیکه گمانه زنی درباره تثبیت شرایط و مدارک مورد نیاز در هاله ای از ابهام است، به نظر می رسد متقاضیان جدید اخذ ویزای دانشجویی آلمان درباره محتوای Declaration of the Study Project یا بیانیه پروژه تحصیلی که باید به صورت دستنویس در محل Visametric تکمیل و امضاء شود دچار سردرگمی هستند، و به نوعی متقاضیان آغازین ورود به این مؤسسه تا پایدار شدن شرایط پردازش ویزا توسط مؤسسه یاد شده دوران چالش برانگیزی را پشت سر بگذارند. امیدواریم هرچه سریعتر محتوای فرم یاد شده مشخص شود تا دانشجویان محترم بتوانند با آمادگی قبلی در محل ویزامتریک حضور پیدا کرده و فرآیند صدور ویزای دانشجویی آنها تسهیل گردد.

12 پاسخ
  1. سیدمحمد موسوی گفته:

    مطابق با اطلاعات جدید، انگیزه نامه در قالب فرم جمع آوری اطلاعات و ۵ سوال شامل موارد زیر باید در روز مصاحبه به صورت پرینت شده ارائه شود:

    ۱) چرا می خواهید در آلمان تحصیل کنید؟
    ۲) چرا می خواهید این رشته (رشته ای که در دانشگاه آلمانی پذیرش گرفته اید) را تحصیل کنید؟ تا چه اندازه مدرک درخواستی با آنچه تاکنون انجام داده اید همخوانی دارد؟
    ۳) چرا می خواهید در این دانشگاه (دانشگاهی که در آلمان پذیرش گرفته اید) تحصیل کنید؟
    ۴) می خواهید بعد از پایان تحصیلاتتان چه کار کنید؟
    ۵) آبا تاکنون به آلمان سفر کرده اید؟ آیا اقوام یا آشنایان شما در آلمان زندگی می کنند؟

    پاسخ
    • سیدمحمد موسوی گفته:

      همانطور که مشاهده کردید، انگیزه نامه به شکل کلاسیک قبلی آن حذف شده و در قالب فرم Erklärung zu Ihrem Studienvorhaben (توضیح پروژه تحصیلی شما) ارائه شده که به جای نگارش یک انگیزه نامه سفارت آلمان (به شکل مستقل)، باید به صورت سیستماتیک، دلایل و انگیزه های خود از تحصیل در آلمان را در قالب ۵ سوال بالا در فرم یاد شده تکمیل نموده و تحویل سفارت نمایید.

      پاسخ
  2. Azin گفته:

    با سلام و سپاس از مطالب سایت
    در خصوص فرم انگیزه نامه ویزای دانشجویی سفارت آلمان ، برای پاسخ مناسب به سوال برنامه های پس از پایان تحصیل ، آیا باید گفت که می خواهم به کشورم برگردم ؟ (آیا در صورتی که پاسخ داد که در صورت یافتن موقعیت شغلی مناسب در کشور آلمان می مانم نکته منفی حساب می شود؟)
    با سپاس فراوان

    پاسخ
    • سیدمحمد موسوی گفته:

      سلام و عرض ادب. توصیه می شود هیچ مطلبی دال بر احتمال ماندنتان در آلمان یا هر کشور دیگری، بعد از پایان تحصیل بیان نکنید. چون چنین قلمداد می شود که ویزای دانشجویی پوششی برای اقامت است، و تحصیل بهانه!

      پاسخ
      • Azin گفته:

        از راهنماییتان کمال تشکر رو دارم. به عنوان اخرین سوال می خواستم بپرسم با توجه به مطالب سایت شما و اینکه باید پاسخ هایی جامع به سوالات فرم انگیزه نامه داد ، با توجه به اینکه فضای اختصاص داده شده در فرم انگیزه نامه برای پاسخ به سوالات محدود می باشد آیا می توان پاسخ ها را در صفحه ای جداگانه نوشت و سپس به فرم الصاق نمود؟
        بسیار سپاسگزارم.

        پاسخ
      • سیدمحمد موسوی گفته:

        چیزی که مهم است این است که ویزامتریک مجاب شود که هدف اصلی شما برای تحصیل در آلمان همان تحصیل است. حالا شما هر طوری ایشان را مجاب کنید که به وافع هدف اصلی شما تحصیل است، به هدفتان خواهید رسید.

        پاسخ
  3. یاسر گفته:

    سلام تو سایت ویزامتریک یا بقیه سایت‌ها این فرم رو پیدا نکردم. ممکنه لینک دانلود این فرم رو بذارید؟ ممنون.

    پاسخ
  4. nargol گفته:

    با سلام، اول ممنون از راهنمایی تون برای پر کردن انگیزه نامه، من یه سوال دیگه دارم با توجه به اینکه پذیرش من برای دانشگاه به زبان انگلیسی است و فرم به زبان آلمانی هست ، پاسخ سوالهای فرم را باید آلمانی بدم ؟

    پاسخ
  5. مهشید گفته:

    سلام من پذیرش پروگرم به زبان انگلیسی دریافت کردم و اصلا زبان آلمانی بلد نیستم میتونم در نسخه آلمانی این فرم به زبان انگلیسی انگیزه‌ام را بنویسم بعد به یک دارالترجمه بدم تا به آلمانی تنها این صفحه را ترجمه کنند؟ بعد ترجمه را به همراه اصل مدرک به سفارت بدم؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *