گارانتی خدمات چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

گارانتی خدمات ترجمه

گارانتی خدمات چیست؟

  • گارانتی یا ضمانت معمولاً تعهدی است که به صورت رایگان از سوی تولید‌کننده کالا یا ارائه‌دهنده خدمات به خریدار داده می‌شود.
  • در خصوص گارانتی خدمات ترجمه، گارانتی ترجمه به معنای این است که مرکز خدمات ترجمه و نگارش محتوای ترنس۲۴ تعهد می‌نماید در صورت بروز مشکل در حین یا پس از ارائه خدمات (محصول نهایی ترجمه)، طی مدت مشخص و محدود مندرج در شرایط و ضوابط خدمات و سایت مرکز، مشکل بوجود آمده را برطرف نماید.
  • یک گارانتی خدمات معتبر باید توضیح دهد که در صورت نیاز به آن، چگونه و با چه ابزاری از گارانتی خدمات استفاده نمایید. در مرکز خدمات ترجمه و نگارش محتوای ترنس۲۴، گارانتی خدمات ترجمه نیز مانند سایر فرآیندهای این مرکز به صورت آنلاین ارائه می‌گردد، و بدین ترتیب هرگونه نیاز به مراجعه حضوری مشتری را رفع می‌نماید.

اطلاعات عمومی درباره گارانتی خدمات

استفاده از گارانتی

درصورتیکه پس از دریافت محصول یا خدمت مورد نظرتان، دریافتید که مشکلی در آنچه تحویل داده شده وجود دارد، منوط به اعتبار زمان گارانتی خدمات، شرایط ضمانت را به دقت مطالعه نمایید و اطمینان حاصل کنید که:

  1. گارانتی مشکل پیش آمده را پوشش می‌دهد.
  2. مشکل پیش آمده بر اثر عاملی که تحت پوشش گارانتی است ایجاد شده باشد.
  3. گارانتی منقضی نشده باشد.
  4. ضمانت در خصوص مشکل پیش آمده راه‌کار قابل قبولی ارائه نماید.
  5. شرایط ضمانت را به خوبی درک نموده و حاضرید در صورت لزوم هزینه اضافی برای رفع مشکلات خارج از شمول گارانتی پرداخت نمایید.

پس از اطمینان از کلیه موارد بالا، به فروشنده یا مرکز ارائه خدمت مراجعه نموده یا با آنها تماس حاصل فرمایید، و ضمن ارائه توضیحات کامل و مبسوط در خصوص مشکل پیش آمده درخواست خدمات گارانتی نمایید. سپس آنها راه‌کارهای پیش رو برای رفع مشکل پیش آمده را به شما ارائه خواهند کرد. این راه‌کارها ممکن است تعمیر یا ترمیم محصول یا خدمات مربوطه و یا ارائه نسخه جایگزین محصول یا خدمت باشد. در موارد خاص ممکن است در صورت عدم موجودی کالا، کالا منوط به پرداخت مابه‌تفاوت کالای نسخه بالاتر، با نسخه بالاتر همان کالا جایگزین شود. همچنین در موارد خاص (مثلاً در خدمات ترجمه) منوط به عدم امکان رفع مشکل، ممکن است ارائه دهنده خدمت بخش یا کل وجه پرداختی شما را مسترد نماید.

موارد خارج از پوشش گارانتی

پرسش اینجاست که چه باید کرد زمانی که محصول یا خدمت دریافتی مشکلی دارد که خارج از شمول گارانتی است؟

در چنین مواردی آرامش خود را حفظ کنید و یادداشتی از نام‌ها، تاریخ‌ها، و زمان‌هایی که با افراد مختلف مسئول گفتگو می‌کنید بردارید. درصورتیکه رسیدگی طولانی یا پیچیده شد، می‌توانید به صورت کتبی موضوع را پیگیری کرده و از مخاطب درخواست پاسخ کتبی نمایید.

درصورتیکه خریدار یا مشتری هستید، آنچه خواهان به دست آوردن آن هستید را مد نظر داشته باشید. درصورتیکه به شما پیشنهادی داده می‌شود، قبل از رد آن دوباره فکر کنید. ممکن است پیشنهاد داده شده اولین و آخرین پیشنهاد شما باشد. همچنین ممکن است با طرح شکایت در مراجع قضایی چیز بیشتری به دست نیاورید. در صورتیکه هر دو طرف موضوع اختلاف منصف باشند، ممکن است پیش از صرف زمان و هزینه طرح دعوی حقوقی به نتیجه‌ای برسید که برای هر دو طرف قابل قبول باشد.

بخش‌هایی از متن برگرفته از مقاله “تفاوت بین وارانتی و گارانتی” مؤسسه access-legal.co.uk

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *